Jonkin ajan kuluttua työ aloitettiin keulan purkamisella, valot, puskuri, lokasuojat, ovet ja muut hitsaustöitä rajoittavat tekijät raivattiin pois tieltä. Auto käydään keulasta perään läpi koska puretut osat pitää säilyttää Mossen lavalla tilan säästön vuoksi.
Purkaessa huomasimme että edellinen omistaja tosiaan oli käynyt autoa läpi ennen kuolemaansa. Hitsaus ja ruostesuojahommat oli tehty hyvin ja työ on varmasti pelastanut auton. Kuitenkin ruostepeikko on jo saanut hieman otetta ja reikiä löytyi muutamia. Kuskin puolen helma myös rälläköitiin auki ja putsattiin hiekasta tms. jota löytyi useampi kilo. Peräpään sähköjohdot kulkevat kuskin helmakotelossa joten helma jätettiin auki odottamaan sähkötöitä.
Keulaa purkaessa tuli myös paikallisen lehden toimittaja tutustumaan toimintaan. Leo opasti kokelastamme Essiä auton alla ja itse keskustelin toimittajan kanssa kerhosta ja toiminnastamme.
JR
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti